tirsdag 25. juni 2019

Dommedags skyer.












Fredag sist uke dannet det seg dramatiske skyer på himmelen i ettermiddags tidene. Jeg befant meg på hytta og holdt på medhagearbeid. Så at det lå an til uvær og tenkte at jeg måtte skynde meg å bli ferdig og redde unna saker og ting.

Det ble mørkere og mørkere og skyformasjonene endret seg hele tiden der de lydløst beveget seg over hele himmelen. Her var det bare å finne frem kamera og feste denne dramatiske hendelsen til minnebrikka. Der jeg bivånet det hele, ved innsjøen Langen i Enebakk, var det nesten vindstille og nesten ingen lyd å høre. Fuglene var også stille, de syntes nok også at dette var spesielt.  Etter en times tid kom sola frem og lyste på landskapet, men himmelen var fortsatt veldig mørk og dramatisk.  En halv time senere, når uværet hadde passert, så og hørte jeg at det var tordenvær langt unna. Jeg har aldri sett så dramatariske skyformasjoner noen gang, en fantastisk naturopplevelse og jeg fikk litt dommedagsfølelse.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Dommedags skyer. Fredag sist uke dannet det seg dramatiske skyer på himmelen i ettermiddags tidene. Jeg befant meg på hy...