søndag 9. juni 2019

Kattugle stauren



På vei til BioFoto sitt landstreff i Rosendal  stoppet Pål Hermansen og jeg opp ved et vann på vei over Haukelifjell for å ta en liten pause. Et flott sted og i tillegg muligheter for å ta bilder. Det var fortsatt litt is igjen på vannet og flekker av snø skapte spennende mønster i vannspeilet.  Vi kjørte langs et vann og kom til en grind som med solide staur som portstolper. Jeg åpnet grinden og så noe som trigget min oppmerksomhet. Det er en kjensgjerning at det vi tenker og det vi er opptatt av hjelper oss til å se det vi leter etter Ettersom jeg er litt i overkant glad i mønster og kontraster og i tillegg er en ivrig hobbyornitolog så jeg fort at mønsteret på en av staurene på plassen lignet veldig på en Kattugle. Det ble en lang stopp og ingen direkte pause, kameraene fikk kjørt seg og trolig er dette den aller mest fotograferte stauren i Norge noensinne. Et uventet møte med et mønster jeg vil huske tilbake til med glede.

Kattuglestaur på Haukelifjell Foto Magnus Reneflot

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Dommedags skyer. Fredag sist uke dannet det seg dramatiske skyer på himmelen i ettermiddags tidene. Jeg befant meg på hy...