søndag 9. juni 2019

Skemmende oppdagelse i fjellsiden


Sist helg var det landstreff i BioFoto i Byrkjedal. Sammen med  mine gode venn Bjørn Egil Brekke benyttet vi anledningen til å få oss en fototur i et for oss ukjent område av landet. Vi hadde plan om å besøke Nissedal og jettegrytene der, men det gikk i dass da veien var tatt av flom for 2 år siden. Som en ekte BioFoting ble dermed avstanden opp til jettegrytene, fra der veien var stengt, mer enn de anbefalte100-200 meter fra bil, så da måtte vi finne på noe annet. 

Vi er begge veldig nysgjerrige fotografer, ser etter muligheter hele tiden. Jeg elsker å bli overrasket når jeg er på fotojakt, det gir meg masse glede og energi til å søke mer.  Fikk derimot sjokk da jeg la merke til noe høyt oppe i en fjellside noen kilometer vest for Byrkjedal. Et ganske lite, men godt synlig hakekors var malt på det glatte fjellet. Det gjorde meg både trist og forbanna og var absolutt ikke en overraskelse jeg hadde forventet å finne. Det kan ikke ha vært lett å få malt inn dette skremmende merket i fjellet, det er bratt og utilgjengelig for nesten alle. Opplevelsen satt en demper på stemningen.  Må bare å erkjenne at det finnes folk som har helt andre holdninger til livet enn de aller fleste av oss. Bortsett fra denne opplevelsen var det en strålende langhelg i et spennende landskap.


Hakekors i fjellsiden Foto Magnus Reneflot

Speiling Foto Magnus Reneflot
Fargerike steiner og bølger Foto Magnus Reneflot
Bjørkeskog i tåke Foto Magnus Reneflot
Bjørketre i steinur  Foto Magnus Reneflot

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Dommedags skyer. Fredag sist uke dannet det seg dramatiske skyer på himmelen i ettermiddags tidene. Jeg befant meg på hy...